مهارت های زندگی

مقالات کاربردی مهارت های زندگی

مهارت های زندگی

مقالات کاربردی مهارت های زندگی

  • ۰
  • ۰

آیا تابه‌حال این‌قدر شگفت‌زده شده‌اید که بخواهید یک رؤیا را با شخص دیگری سهیم شوید یا درون رؤیای یک فرد دیگر بروید؟

چرا همه‌ی رؤیاها فانتزی و خوب نیستند؟ چرا مردم کابوس می‌بینند؟

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، کابوس‌ ها هدف مثبتی ایفا می‌کنند. درواقع کابوس ها نوعی مسئله‌ی روان‌شناسی است که کم‌وبیش مردم با آن مواجه‌اند. “رؤیاها پلی به ناخودآگاه هستند”.

بر اساس نظریه‌ی بعضی از دانشمندان رؤیاها کمکی به بقای ما نکردند و با تکامل حذف‌شده‌اند ولی ازنظر علمی ثابت‌شده است رؤیاهای بد به ما کمک می‌کنند اما اگر به‌طور مداوم اتفاق بیفتند اثرات منفی دیگری می‌توانند داشته باشند و ما را از خواب محروم می‌کنند.

کابوس ها

گام اول برای از بین بردن کابوس‌ها این است که  بدانید علت  کابوس‌ ها چیست. در اینجا چندین راهکار بیان‌شده که عبارت‌اند از:

 

  1. تنقلات شبانه

دیر غذا خوردن باعث افزایش متابولیسم و فعالیت مغز می‌شود.

تنقلات شبانه

  1. مصرف داروهای ضدافسردگی یا مواد مخدر قبل از خواب

این نوع قرص‌ها باعث عکس‌العمل‌های شیمیایی در مغز می‌شوند که اغلب با کابوس‌ها مرتبط‌اند. در نظر داشته باشید که برخی داروهای غیر روانی مثل داروهای فشارخون به فرکانس کابوس‌ها کمک می‌کنند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

 

  1. اضطراب یا افسردگی

براساس مطالعات انجام‌شده یک ارتباط قوی بین فرکانس کابوس ها و سلامت فیزیکی و روحی وجود دارد. در اصل کابوس‌ها مانند یک دستگاه سنجش سلامتی روانی فرد عمل می‌کنند؛ درصورتی که در زندگی مضطرب هستید بیشتر کابوس میبینند.

اضطراب

برای درمان کابوس ها نمی توان یک روش کلی پیشنهاد کرد اما می‌توانید با شناسایی علت کابوس هایتان یک گام به درمان نزدیک‌تر ‌شوید.در اینجا چهار روش مؤثر علمی ارائه می‌شود:

توجه به افکار فاجعه‌بار و وسواسی

آیا چیزهایی که باعث نگرانی شما در زندگی می شوند را پیدا کرده اید؟

این نگرانی طبیعی است ولی سرانجام تمام می شود. شانس‌هایی که شما را نگران می‌کنند:

۱) یا هرگز اتفاق نیفتاده‌اند

۲) یا شما از الآن تا یک سال دیگر به آن‌ها اهمیت نمی‌دهید

 

تمرین قدردانی در زمان خواب

زمانی که سرتان را روی بالش قرار می‌دهید، روی لحظات مثبتی که در طول روز اتفاق افتاده‌اند تمرکز کنید. اگر بدترین روز زندگیتان باشد به دنبال بهترین اتفاق بگردید. می‌توانید چیزهایی را پیدا کنید و برای آن‌ها سپاسگزار باشید حتی اگر به کوچکی یک لبخند عجیب یا یک قهوه لذیذ در صبح باشد.

 

وقتی کابوس بدی دارید فرض کنید بدترین نیست

شما اختلال روانی ندارید و کابوس‌ها پیش‌بینی آینده را نمی‌کنند. نگرانی درباره این‌که رؤیاهایتان نشان‌دهنده بعضی از انواع حکم‌های قریب‌الوقوع‌اند فقط افکار منفی‌تان را تشدید می‌کنید.

کابوس ها

از رؤیای عاطفی برای مقابله با ترس‌هایتان استفاده کنید

دررؤیای عاطفی آگاهید که در رؤیا هستید و به‌زودی تشخیص می‌دهید که در حال تجربه‌ی واقعی نیستید و این باعث ترس کمتر می‌شود و شما می‌توانید با چیزی که از آن می‌ترسید برخورد کنید. شما می‌توانید با استفاده از رؤیاهای عاطفی‌تان کابوس‌هایتان را کنترل کنید و باعث توقف زیادشدن کابوس‌ ها شوید. نهایتاً وقتی با ترس‌هایتان مواجه شوید ازلحاظ روانشناسی بر ترس خود غلبه کرده‌اید پس با ردکردن  ترسها راحت بخوابید

مهارت های زندگی را اینجا دنبال کنید.

  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • سکینه اوجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی