مهارت های زندگی

مقالات کاربردی مهارت های زندگی

مهارت های زندگی

مقالات کاربردی مهارت های زندگی

  • ۰
  • ۰

اهمیت بازی کردن؛ آخرین باری که بازی کردید چه زمانی بود؟

هنگامی که بازی می‌کنید، به خودتان چندان توجهی نمی‌کنید. منظورمان این نیست که در این حالت مانند افراد احمق و عجیب و غریب به نظر می‌رسید. شما وقتی که مشغول بازی هستید، آنقدر درگیر و مشغول می‌شوید که توجهی نسبت به خود ندارید.

علاوه بر این، بازی کردن ما را با دیگران مرتبط می‌کند و حتی مجبور نیستیم به یک زبان مشترک صحبت کنیم. بازی می‌تواند رابطه عاطفی میان زوج‌ها را نیز بهبود ببخشد.

استوارت براون در کتاب بصیرت‌بخش خود به نام Play: How It Shapes the Brain, Opens the Imagination and Invigorates the Soul, (بازی کردن: چگونه باعث شکل‌گیری ذهن، افزایش قوه تخیل و تقویت روح می‌شود) درباره مزیت و قدرت‌های بازی کردن چنین می‌نویسد:

«در نظر بگیرید که دنیا بدون بازی چگونه به نظر می‌رسید. فقط درباره عدم وجود ورزش و بازی‌ها حرف نمی‌زنیم. زندگی بدون بازی کردن، یعنی زندگی بدون کتاب، فیلم سینمایی، هنر، موسیقی، لطیفه و داستان‌های دراماتیک. دنیایی را در نظر بگیرید که در آن هیچ اثری از رویاپردازی، کمدی و سخنان طعنه‌آمیز نباشد. چنین دنیایی بسیار غمناک و تاریک است. بعضی اوقات بازی را با اکسیژن مقایسه می‌کنم زیرا همیشه در اطراف ماست اما اغلب به آن توجهی نمی‌شود تااینکه واقعاً نبودش حس شود.»

بازی کردن

مفهوم بازی کردن برای هرکسی متفاوت است

بازی ممکن است رقصیدن باشد یا طبل زدن و شادی کردن. شاید راه رفتن تبدیل به نوعی بازی شود یا اینکه درباره یاد گرفتن روش‌های جدید و اکتشاف مواد جدید باشد.  بازی می‌تواند طرح ساده‌ای باشد که از خودتان می‌کشید یا آن داستان‌های احمقانه‌ای باشد که برای هم تعریف می‌کنید. بازی حتی می‌تواند رنگ‌آمیزی با انگشتان باشد یا شکل‌هایی که روی شیرینی پنکیک می‌کشید!

آخرین باری که بازی کردید چه زمانی بود؟ آخرین باری که در یک فعالیت بی‌هدف و لذت‌بخش حضور داشتید کی بود؟

براون در کتاب خود توصیه می‌کند که تجربیات خود را به وسیله بازی کردن کاوش کنیم و این سوالات را در نظر بگیریم:

  • بازی کردن بخشی از زندگی شماست؟ اگر پاسخ منفی است، چرا؟
  • به نظرتان چه عواملی باعث می‌شوند که به آزادی شخصی خود کم‌توجهی کنید؟
  • مانع اصلی برای بازی کردن در زندگی شما چیست؟
  • چگونه و چرا تعدادی از بازی‌ها، از برنامه روزانه شما ناپدید شدند؟
  • برای بازی کردن با خانواده و شریک زندگی‌تان تا چه حد وقت می‌گذارید؟

 

برای خیلی از ما دشوار است که بازی کنیم. چونکه زندگی‌هایمان با کار و مشکلات دیگر، پر شده است و وقت چندانی نداریم. آسان است که اجازه دهیم این مشکلات تمام وقت و انرژی ما را به سرقت ببرند به ویژه اگر به زندگی روزمره خود عادت کرده باشیم: بیدار شو. صبحانه بخور. ناهار درست کن. سرکار برو. شام درست کن. تلویزیون تماشا کن و در آخر بخواب. این می‌شود برنامه روزانه بسیاری از ما آدم‌ها که فعالیت‌های مفید در آن جایی ندارد.

کودک درون

با تنظیم کردن رویکرد و رفتارهایمان، قادر خواهیم بود وقتی را برای بازی کردن اختصاص دهیم و لذت ببریم. بازی کردن یک موضوع نژادی و قومی نیست و در همه‌ جای دنیا به چشم می‌خورد. در واقع بازی کردن شاید یکی از مهم‌ترین کارهایی باشد که می‌توانیم در دنیای امروز، انجام دهیم.

مهارت های زندگی را کلیک کنید.

  • ۹۷/۰۷/۱۴
  • سکینه اوجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی